Handelsbetingelser

Aftaleindgåelse
Ved køb på vores hjemmeside accepterer du automatisk nedenstående handelsbetingelser.
Vi anbefaler derfor, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler.

Alle kontrakter indgås på dansk.

Priser
Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) inklusiv 25 % moms. Varepriser er derudover angivet eksklusiv moms.

Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af indtastningsfejl.

Betaling
Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, VISA, VISA Electron, MasterCard samt bankoverførsel og EAN faktura. Ved bankoverførsel er du ikke omfattet af indsigelsesordningen. Ved betaling med kort, bliver beløbet først trukket, når varen afsendes. Der kan kun betales med kort udstedt i Danmark.

Følgende gebyr pålægges ved betaling med kort:

Dankort eller VISA/Dankort: Ingen gebyr
Dansk udstedt VISA, VISA Electron eller MasterCard: Ingen gebyr

Levering
Vi tilbyder levering med GLS til følgende priser:

Levering til Pakkeshop eller erhvervsadresse (f.eks. din arbejdsplads): 50 DKK. Ved køb på 500 DKK eller derover er fragten gratis.

Levering til privat adresse: 70 DKK. Ved køb på 500 DKK eller derover koster fragten 20 DKK.

Tilbuddet gælder for levering i Danmark ekskl. Grønland og Færøerne.

Leveringtid: normalt 1-3 hverdage såfremt varen er på lager.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved henvendelse på mail: mail@oestberg.dk eller telefon: 86 22 00 22. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Det er en god ide at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde varen. Manglende eller ødelagt originalemballage betyder nemlig at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling ved bankoverførsel, det er derfor vigtigt, at vi får oplyst dit registreringsnummer og kontonummer.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Østberg Design, Kringelvej 18, 8250 Egå

Du bedes vedlægge information om dit navn og ordrenummer.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Når du ønsker at reklamere over et produkt bedes du kontakte os på mail eller telefon. Vi vil herefter give dig instruktioner om den videre proces.

Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har konstateret manglen ved varen. Reklamerer du inden for 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik
For at kunne handle hos os, har vi brug for dit navn, adresse, telefonnummer og mail-adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Østberg Design (dataansvarlig) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Oplysningerne videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.

Som registreret hos Østberg Design, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: mail@oestberg.dk.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til mail@oestberg.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet (www.forbrug.dk).

Handelsbetingelserne er senest opdateret 14/03-2017